Spädbarnsfonden

Spädbarnsfonden

Pg 900212-2



torsdag 19 januari 2012

Torsdagsmys!!!

Dagen inleddes med ett tandläkarbesök. Jag for ut till Hedesunda då jag fortfarande går hos tandläkaren där, tycker att det är bekvämt och får bra service. Varje gång jag är på väg till tandläkaren så tänker jag varför har jag inte tagit hand om mina tänder bättre sedan sist och varför har jag inte använt den där himla tandtråden som jag lovade mig själv förra året vid samma tillfälle..... Jag har haft turen att aldrig ha ett hål ändå.... och likadant var det idag. SKÖNT!!!!

Mamma skulla ha Hubert medan jag var hos tandläkaren. Det var första gången jag lämnade honom utan varken mig eller Pelle. Mamma(och jag) var lite orolig hur det skulle gå. Det gick bra, tandläkarbesöket tog 15 min ;-) 

Efter tandläkaren åkte mamma, Hubert och jag till min kära bror som fyllde år. Vi fick massa gott fika och god princesstårta. Precis den kost som tandläkaren rekommenderade ;-)

Sedan följde brorsdottern med oss hem igen då hon ville ta hand om Hubert, hon ville mata, byta blöja och dra vagn. Vi blev bjudna på lunch hos mamma. Fantastiskt vad skönt det är att bara få maten serverad.

Efter lunchen for jag in till Gävle för att hämta en begagnad vagn som jag köpt för att ta med till Thailand. Rena rama fyndet 100kr! Vill inte riskera att vår älskade bugga blir sönderkastad på bagagebandet.

Väl hemma så började vi förbereda kvällens middag: Ostpaj med creme fraiche, röd lök och äkta kalixrom. Sedan åt vi äkta svenska kräftor från Hjälmaren. Det har sina fördelar att rensa frysen ibland. Igår gjorde vi en rensning och hittade dessa fynd!!! Underbart torsdagsmys!!


Nu har vi precis vräkt i oss Polkagrisglass från SIA, säljs just nu på ICA MAXI för 10kr/paket. Farligt gott. Hur skall detta gå, skulle ju skärpa mig tills vi åker till Thailand...... I morgon kanske.....

Gott natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar