Spädbarnsfonden

Spädbarnsfonden

Pg 900212-2



lördag 21 januari 2012

Shopping på rea och födelsedagsfirande igen...

Idag började vår morgon 5,20 av att lilla, älskade Hubert var såååå pigg. Som tur var hans far, min älskade man så snäll och gick upp och tog hand om honom så mamman fick sova vidare. Hubert somnade sedan om till klockan 08,00. Skönt!!!

På förmiddagen for vi in till Sandvikens centrum och gjorde några fynd på rea. Handeln blomstrar inte direkt i Sandviken, men som ortsbo vill man gynna den så gott man kan. Dagens köp inbringade dock inte många kronor för butiken.  På Lindex köpte jag dessa fina UV-dräkter till Hubert för halva reapriset, 60kr. Fantastiskt bra pris!!


Själv fyndande jag några bikinis. Till skillnad från igår så provade jag dessa. Vågar knappt skriva vad de kostade: 10kr/del. Vilket fynd!!Tänkte vara lite crazy och ha en leopard-bh i Thailand.

Vi åkte också till valbo idag igen och bytte lite grejer på IKEA samt lämnade tillbaka bikinin som inköptes igår. Den var förskräcklig!!

På eftermiddagen åkte vi ut till Årsunda och tittade på när Hugo tränade fotboll. Nästa helg skall de vara med och spela sin första cup-Tidningscupen i Sandviken. När vi kom dit satt de och gick igenom regler och ordning inför kommande helg. Underbart att lyssna på deras frågor och resonemang. En av grabbarna räckte upp handen och frågade: kommer vi att få vara med på tv då?? :-)

Efter träningen fortsatte vi sedan färden mot Hedesunda för födelsedagskalas. Min kära pappa fyller år idag, 64år. Kan inte förstå att han snart är pensionär. Väl där fick vi en supergod smörgåstårta, kakor och sedan min favortit-tårta, Bananza. mmmm..... Synd att man inte kan hejda sig i tid bara, varför skulle den där sista biten slinka i...

Min kära, farmor Gunni var också där, en riktig krut-tant som är 88år och bor i eget hus i Hedesunda.Hon har lite ont i knäna bara, det är slut på brosket....hon har jobbat på Konsum i 28år och sprungit i trappor i alla år. För er som känner henne så vet ni att det är den första meningen hon säger när hon träffar någon, och då menar jag VARJE gång :-) Hon är underbar, är inte rädd för något vad jag vet. Hon är lite ensam bara sedan farfar gick bort..... så hon blir så glad när hon får träffa alla barn, barnbarn och barnbarnsbarn.  

Nyss hemkommen från "Häsen" skall jag nu sätta mig och titta på tv och njuta av en skön lördagkväll och ladda inför morgondagens babysim. Ha en fortsatt bra helg!!

1 kommentar:

  1. Tjaaa
    Kolla in www.reanytt.se
    Det senaste inom rabattkoder på nätet.
    Handla smart och gör det genom oss :)

    SvaraRadera