Spädbarnsfonden

Spädbarnsfonden

Pg 900212-2



söndag 13 februari 2011

ETT GUDBARN

Idag har varit en speciell dag, nämligen Bror Axel Lundins dag. Många känslor och tårar innan vi for till kyrkan. Jag har länge varit nervös över hur jag skulle klara av dopet då både Pelle och jag grät i kyrkan på vårat första och enda dop sedan Birger dog. Men väl i kyrkan så gick allt bra. Jag är oerhört stolt och hedrad över att få vara gudmor till Axel. Här kommer en dikt som jag vill tillägna honom idag.

Att få ett litet gudbarn
är en gåva och en ära
- att man är så betrodd
att stå ett liv så nära.

Man länkas till varandra
med ett gudomligt band.
Så själsligt är man nära
fast man bara ses ibland.

Ett gudbarns liv man följer
av omtänksamma skäl.
För man har fått till uppgift
att se till barnets väl.

Och även i det tysta
finns detta alltid kvar
- att man känner något särskilt
för det gudbarn som man har.





Kram kära Karin, Johan och Axel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar