Spädbarnsfonden

Spädbarnsfonden

Pg 900212-2



torsdag 6 januari 2011

Tillbaka till civilisationen!

Nu är vi tillbaka till civilisationen igen.....i Vilhelmina..... Vi har varit och hälsat på käraste familjen Lundin; Karin, Johan och Axel i Landvågen utanför Krokom. Vi stannade till där på väg upp till Vilhelmina. Det är alltid lika trevligt och avkopplande att komma till denna underbara lilla stuga. Många minnen har man samlat på sig därifrån.

Det var med "lite" vemod jag klev in i stugan, senast vi var där var både Karin och jag gravida. Vi firade påsk där och jag hade inte lång tid kvar till att Birger skulle komma.....Det är alltid en prövning då man gör saker för första gången efter Birgers död, men denna dag var en stark dag och det gick hur bra som helst för mig att klara av detta.  Det räckte med att jag såg fina, lilla Axel så blev jag varm i kroppen, jag gläds så otroligt med Karin och Johan att de har fått en fantastisk och underbar son. Jag längtar också ännu mer till det skall bli maj :-)

Väl uppe i stugan bjöds vi, som vanligt, på en fantastisk middag!
Till förrätt: Rösti med gräddfil, röd lök och rom.
Till varmrätt en mycket god pasta med räkor

...och till efterrätt; Marängswiss(eller hur det nu stavas)


På onsdagsmorgonen gick vi upp och for vidare mot Vilhelmina efter en mycket god frukost. I Vilhelmina bor Pelles tidigare arbetskamrater från den tiden då han arbetade i Skellefteå. Det har blivit lite av en tradition att vi åker dit över Trettondagshelgen. Det är alltid lika trevligt att träffa dessa underbara människor. Känns som jag har känt dem hela livet fast vi nyss lärt känna varandra. 

Eftersom jag älskar mat är det ett sant nöje att få äta Ankis mat. Hon är en fena på matlagning som så mycket annat. Vi bjöds även där en fantastisk middag av kostchefen själv ;-) Till förrätt västerbottenpaj med gräddfil, röd lök och äkta kalix-rom. Till varmrätt älgfilé, rotsaksgratäng med rödvinssås och päronsallad. Till efterrätt vaniljpanacotta och jordgubbar.

Mycket matprat blev det idag... men mat är ju så underbart!! Ikväll skall vi förresten och äta middag hos hans och Margreth :-) En fågel viskade i mitt öra att det skulle bli oxfilé.... jag återkommer om detta i morgon.

Slutligen vill jag hoppa till ett helt annat ämne och hälsa Matte & Ankis lilla son välkommen till världen, ännu ett mirakel har kommit!!



2 kommentarer:

  1. Vilken fin blogg :) kram till er o alla vänner i Vilhelmina /Lidmans

    SvaraRadera
  2. Hej Johanna, vilken otroligt fin blogg. Skönt att kunna skriva av sig lite. Hoppas du mår bra.
    Kram

    SvaraRadera