Spädbarnsfonden

Spädbarnsfonden

Pg 900212-2



söndag 16 januari 2011

Känslosam söndag...

Helgen har gått så snabbt, men hunnit med en hel del....

På fredagen efter jobbet skulle jag dansa afrikansk dans. Kom i lagom tid, en kvart innan passet skulle börja, men det visade sig att passet började 15,45 istället för 15,30 som jag hade trott. När klockan passerade 15,45 hade ingen instruktör kommit, det visade sig då att de glömt ställa in passet och meddela på bokningssidan, surt!!! .... Så då satte jag mig i cafét och tog en varm choklad med grädde istället och väntade på att Pelle och Hugo badade klart:-)

Sedan for vi in till Gävle och åt på Church Street med Carro och Johan.  Jag beställde som vanligt en Breast of Chicken!!!! Hugo var mycket nöjd, han fick låna en cowboy-hatt under hela middagen och käkade blåbärspannkakor!

På lördagen blev det inte mycket gjort, en lång-promenad med Eva. Hugo lekte med Adam och han följde med hem och sov hos oss. Pelle var och jobbade i ett av hans hyreshus.

På lördagkväll bakade vi egen pizza och åt chokladpudding med grädde till efterrätt.

Idag har vi mest tagit det lugnt. Tittat på skidskytte till och från, Ferry var grym!

På eftermiddagen sålde jag vår barnvagn. Mycket blandade känslor, det var ju Birgers vagn.... Vi hade ställt upp barnvagnen hos svärmor på vinden efter förlossningen för att slippa se den och bli påmind. Från början resonerade vi att vi skulle spara barnvagnen till nästa bebis, men det har ändrat sig med tidens gång.

Företaget som jag köpte vagnen från ville inte kännas vid ett återköp. Jag mailade flera gånger och förklarade vad vi varit med om men de svarade inte ens. När jag skulle köpa vagnen var det full service och mail kom vareviga dag, men när olyckan var framme fick man inte ens ett svar av dem.... mycket besviken!

Det var en väldigt jobbig tid när man kom hem från BB och såg alla bebisgrejor som var överallt. Vi hade gjort i ordning vagga i sovrummet, skötbord och byrå med kläder. Allt stod kvar när vi kom hem och till ingen nytta... Många i familjen och vänner frågade om de skulle åka och ta bort allt innan vi kom hem,men det kändes som att vi ville göra det själva. Vi hade förberett för Birger och ville även plocka undan det. Jag tror i efterhand att det var en väldigt viktig del i vår bearbetning.

Många av sakerna som vi köpt till Birger dök upp idag som vi inte sett sedan BB-tiden. Alla kläder som var packade i BB-väskan. Allt finns kvar utom den fina pyjamas som Birger bär i sin grav. Mycket smärtsamt, men som Hugo sa" Vad bra att vi får användning för alla saker som vi har köpt". Det är tur att barn kan se saker från den ljusa sidan.... Det smittar av sig!

Må gott mina kära vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar